BEZPIECZNE CALL CENTER

BEZPIECZNE CALL CENTER

profesjonalne warsztaty z zakresu pierwszej pomocy, ewakuacji, przeciwdziałania pożarom oraz innym zagrożeniom

Przez ostanie pół roku dialogowaliśmy, współdziałaliśmy oraz animowaliśmy bezpieczeństwo, współpracując z kierownikami oraz wybranymi pracownikami Transcom Worldwide Poland Sp. z o.o. – przez 7 dni w tygodniu niezwykle profesjonalnie opiekującymi się klientami telefonii komórkowej P4 Sp. z o.o. (PLAY).

Projekt szkoleniowy, zgodnie z przyjętym założeniem, zrealizowany został w sposób spójny, ujednolicający protokoły działania w trzech lokalizacjach zleceniodawcy – trzech krajowych centrach call center:

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Specyfika pracy infolinii zakłada działanie również w godzinach porannych, późnowieczornych, w weekendy i święta. To znaczna ekspozycja operatorów (oraz ich przełożonych) na stres czy szczególne sytuacje zewnętrzne, mogące spotkać klientów sieci PLAY w trakcie ich obsługi przez infolinię (wśród nich są potencjalne wypadki czy inne, nagłe stany zagrożenia życia lub zdrowia). To również niełatwa, skoncentrowana na wsparciu klienta praca koleżanek i kolegów, czasem borykających się z gorszym samopoczuciem, zmęczeniem, incydentalnie również z nasilonymi stanami chorobowymi. Wiąże się ona z poczuciem konieczności zabezpieczenia ciągłości pracy placówek lub ich natychmiastowych ewakuacji wskutek pojawiających się zagrożeń (takich jak rozszczelnienie instalacji gazowej w obiekcie, pożar, zagrożenie aktem terroru bombowego, rozszczelnienie cysterny z materiałami niebezpiecznymi w sąsiedztwie obiektu i inne).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Dlatego czynniki te stanowiły ważny punkt odniesienia podczas dostosowywania podstawy dydaktycznej naszych szkoleń z zakresu pierwszej pomocy do specyfiki pracy poszczególnych call center. Stąd uwzględniliśmy w niej m.in. procedury sprawnego użycia defibrylatora automatycznego AED. Na tym etapie działań duże znaczenie miało również rozpoznanie i włączenie do procesu dydaktycznego zasobów, jakie do udzielania pierwszej pomocy pracodawca zapewnia swoim pracownikom w poszczególnych lokalizacjach.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Przyjęta forma warsztatowa szkolenia to wypracowany wspólnie z partnerami, otwarty zbiór elementów praktycznych i wzmacniających przekaz edukacyjny ćwiczeń poświęconych ugruntowaniu znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy i prawidłowego reagowania w sytuacjach kryzysowych. W ramach działań omówiono również – zdarzenia, jakie na przestrzeni ostatnich lat wystąpiły u pracodawcy (w tym w drodze do i z pracy).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Ćwiczenia praktyczne – szczególnie ważne dla przyjętej charakterystyki zagrożeń, w tym środowiska i okresu świadczonej pracy – poza aspektami pierwszej pomocy, na którą położono duży nacisk, były też skoncentrowane na zagadnieniach związanych z identyfikacją i gaszeniem pożarów (co szczególnie ważne, na szczegółowym omówieniu środków gaśniczych oraz ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem trenażera otwartego ognia).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Działania te polegały również na fizycznym zapoznaniu się z infrastrukturą przeciwpożarową użytkowanych obiektów biurowych, procedurami przeciwpożarowymi, procedurami ewakuacji i współdziałania z podmiotami zewnętrznymi w następstwie ww. zagrożeń.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Warsztaty opracowali i przeprowadzili instruktorzy medykFX: Krzysztof Jakucy i Jarosław Konowrocki (poza posiadanymi kompetencjami szkoleniowymi w zakresie pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz BHP, mający również znaczące doświadczenie w pracy na stanowiskach operatorskich i dyspozytorskich, stanowiskach kierowania wykorzystujących infrastrukturę teleinformatyczną w procesach obiegu informacji). Dziękujemy za bardzo pozytywną informację zwrotną na temat zrealizowanego projektu, zebraną wśród uczestników szkolenia po jego zakończeniu.

Po zakończeniu działań edukacyjnych w każdym z trzech miast, nasi partnerzy otrzymali CERTYFIKATY „BEZPIECZNEGO PRACODAWCY”.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Serdecznie dziękujemy za możliwość współdziałania i współtworzenia polityki bezpieczeństwa w procesach skoncentrowanych na zagrożeniach w obszarze pracy odbiorców szkolenia! Dziękujemy za zaufanie i wysiłek, jakie wszystkie grupy włożyły w ten proces! Wspaniale nam się z Wami dialogowało i wspólnie czyniło otaczający nas świat bezpieczniejszym!

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Specyfika pracy infolinii zakłada działanie również w godzinach porannych, późnowieczornych, w weekendy i święta. To znaczna ekspozycja operatorów (oraz ich przełożonych) na stres czy szczególne sytuacje zewnętrzne, mogące spotkać klientów sieci PLAY w trakcie ich obsługi przez infolinię (wśród nich są potencjalne wypadki czy inne, nagłe stany zagrożenia życia lub zdrowia). To również niełatwa, skoncentrowana na wsparciu klienta praca koleżanek i kolegów, czasem borykających się z gorszym samopoczuciem, zmęczeniem, incydentalnie również z nasilonymi stanami chorobowymi. Wiąże się ona z poczuciem konieczności zabezpieczenia ciągłości pracy placówek lub ich natychmiastowych ewakuacji wskutek pojawiających się zagrożeń (takich jak rozszczelnienie instalacji gazowej w obiekcie, pożar, zagrożenie aktem terroru bombowego, rozszczelnienie cysterny z materiałami niebezpiecznymi w sąsiedztwie obiektu i inne).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Dlatego czynniki te stanowiły ważny punkt odniesienia podczas dostosowywania podstawy dydaktycznej naszych szkoleń z zakresu pierwszej pomocy do specyfiki pracy poszczególnych call center. Stąd uwzględniliśmy w niej m.in. procedury sprawnego użycia defibrylatora automatycznego AED. Na tym etapie działań duże znaczenie miało również rozpoznanie i włączenie do procesu dydaktycznego zasobów, jakie do udzielania pierwszej pomocy pracodawca zapewnia swoim pracownikom w poszczególnych lokalizacjach.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Przyjęta forma warsztatowa szkolenia to wypracowany wspólnie z partnerami, otwarty zbiór elementów praktycznych i wzmacniających przekaz edukacyjny ćwiczeń poświęconych ugruntowaniu znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy i prawidłowego reagowania w sytuacjach kryzysowych. W ramach działań omówiono również – zdarzenia, jakie na przestrzeni ostatnich lat wystąpiły u pracodawcy (w tym w drodze do i z pracy).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Ćwiczenia praktyczne – szczególnie ważne dla przyjętej charakterystyki zagrożeń, w tym środowiska i okresu świadczonej pracy – poza aspektami pierwszej pomocy, na którą położono duży nacisk, były też skoncentrowane na zagadnieniach związanych z identyfikacją i gaszeniem pożarów (co szczególnie ważne, na szczegółowym omówieniu środków gaśniczych oraz ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem trenażera otwartego ognia).

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Działania te polegały również na fizycznym zapoznaniu się z infrastrukturą przeciwpożarową użytkowanych obiektów biurowych, procedurami przeciwpożarowymi, procedurami ewakuacji i współdziałania z podmiotami zewnętrznymi w następstwie ww. zagrożeń.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Warsztaty opracowali i przeprowadzili instruktorzy medykFX: Krzysztof Jakucy i Jarosław Konowrocki (poza posiadanymi kompetencjami szkoleniowymi w zakresie pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz BHP, mający również znaczące doświadczenie w pracy na stanowiskach operatorskich i dyspozytorskich, stanowiskach kierowania wykorzystujących infrastrukturę teleinformatyczną w procesach obiegu informacji). Dziękujemy za bardzo pozytywną informację zwrotną na temat zrealizowanego projektu, zebraną wśród uczestników szkolenia po jego zakończeniu.

Po zakończeniu działań edukacyjnych w każdym z trzech miast, nasi partnerzy otrzymali CERTYFIKATY „BEZPIECZNEGO PRACODAWCY”.

Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia
Brak alternatywnego tekstu dla tego zdjęcia

Serdecznie dziękujemy za możliwość współdziałania i współtworzenia polityki bezpieczeństwa w procesach skoncentrowanych na zagrożeniach w obszarze pracy odbiorców szkolenia! Dziękujemy za zaufanie i wysiłek, jakie wszystkie grupy włożyły w ten proces! Wspaniale nam się z Wami dialogowało i wspólnie czyniło otaczający nas świat bezpieczniejszym!

Napisz odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *