profesjonalne warsztaty z zakresu pierwszej pomocy, ewakuacji, przeciwdziałania pożarom oraz innym zagrożeniom
Przez ostanie pół roku dialogowaliśmy, współdziałaliśmy oraz animowaliśmy bezpieczeństwo, współpracując z kierownikami oraz wybranymi pracownikami Transcom Worldwide Poland Sp. z o.o. – przez 7 dni w tygodniu niezwykle profesjonalnie opiekującymi się klientami telefonii komórkowej P4 Sp. z o.o. (PLAY).
Projekt szkoleniowy, zgodnie z przyjętym założeniem, zrealizowany został w sposób spójny, ujednolicający protokoły działania w trzech lokalizacjach zleceniodawcy – trzech krajowych centrach call center:
Specyfika pracy infolinii zakłada działanie również w godzinach porannych, późnowieczornych, w weekendy i święta. To znaczna ekspozycja operatorów (oraz ich przełożonych) na stres czy szczególne sytuacje zewnętrzne, mogące spotkać klientów sieci PLAY w trakcie ich obsługi przez infolinię (wśród nich są potencjalne wypadki czy inne, nagłe stany zagrożenia życia lub zdrowia). To również niełatwa, skoncentrowana na wsparciu klienta praca koleżanek i kolegów, czasem borykających się z gorszym samopoczuciem, zmęczeniem, incydentalnie również z nasilonymi stanami chorobowymi. Wiąże się ona z poczuciem konieczności zabezpieczenia ciągłości pracy placówek lub ich natychmiastowych ewakuacji wskutek pojawiających się zagrożeń (takich jak rozszczelnienie instalacji gazowej w obiekcie, pożar, zagrożenie aktem terroru bombowego, rozszczelnienie cysterny z materiałami niebezpiecznymi w sąsiedztwie obiektu i inne).
Dlatego czynniki te stanowiły ważny punkt odniesienia podczas dostosowywania podstawy dydaktycznej naszych szkoleń z zakresu pierwszej pomocy do specyfiki pracy poszczególnych call center. Stąd uwzględniliśmy w niej m.in. procedury sprawnego użycia defibrylatora automatycznego AED. Na tym etapie działań duże znaczenie miało również rozpoznanie i włączenie do procesu dydaktycznego zasobów, jakie do udzielania pierwszej pomocy pracodawca zapewnia swoim pracownikom w poszczególnych lokalizacjach.
Przyjęta forma warsztatowa szkolenia to wypracowany wspólnie z partnerami, otwarty zbiór elementów praktycznych i wzmacniających przekaz edukacyjny ćwiczeń poświęconych ugruntowaniu znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy i prawidłowego reagowania w sytuacjach kryzysowych. W ramach działań omówiono również – zdarzenia, jakie na przestrzeni ostatnich lat wystąpiły u pracodawcy (w tym w drodze do i z pracy).
Ćwiczenia praktyczne – szczególnie ważne dla przyjętej charakterystyki zagrożeń, w tym środowiska i okresu świadczonej pracy – poza aspektami pierwszej pomocy, na którą położono duży nacisk, były też skoncentrowane na zagadnieniach związanych z identyfikacją i gaszeniem pożarów (co szczególnie ważne, na szczegółowym omówieniu środków gaśniczych oraz ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem trenażera otwartego ognia).
Działania te polegały również na fizycznym zapoznaniu się z infrastrukturą przeciwpożarową użytkowanych obiektów biurowych, procedurami przeciwpożarowymi, procedurami ewakuacji i współdziałania z podmiotami zewnętrznymi w następstwie ww. zagrożeń.
Warsztaty opracowali i przeprowadzili instruktorzy medykFX: Krzysztof Jakucy i Jarosław Konowrocki (poza posiadanymi kompetencjami szkoleniowymi w zakresie pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz BHP, mający również znaczące doświadczenie w pracy na stanowiskach operatorskich i dyspozytorskich, stanowiskach kierowania wykorzystujących infrastrukturę teleinformatyczną w procesach obiegu informacji). Dziękujemy za bardzo pozytywną informację zwrotną na temat zrealizowanego projektu, zebraną wśród uczestników szkolenia po jego zakończeniu.
Po zakończeniu działań edukacyjnych w każdym z trzech miast, nasi partnerzy otrzymali CERTYFIKATY „BEZPIECZNEGO PRACODAWCY”.
Serdecznie dziękujemy za możliwość współdziałania i współtworzenia polityki bezpieczeństwa w procesach skoncentrowanych na zagrożeniach w obszarze pracy odbiorców szkolenia! Dziękujemy za zaufanie i wysiłek, jakie wszystkie grupy włożyły w ten proces! Wspaniale nam się z Wami dialogowało i wspólnie czyniło otaczający nas świat bezpieczniejszym!
Specyfika pracy infolinii zakłada działanie również w godzinach porannych, późnowieczornych, w weekendy i święta. To znaczna ekspozycja operatorów (oraz ich przełożonych) na stres czy szczególne sytuacje zewnętrzne, mogące spotkać klientów sieci PLAY w trakcie ich obsługi przez infolinię (wśród nich są potencjalne wypadki czy inne, nagłe stany zagrożenia życia lub zdrowia). To również niełatwa, skoncentrowana na wsparciu klienta praca koleżanek i kolegów, czasem borykających się z gorszym samopoczuciem, zmęczeniem, incydentalnie również z nasilonymi stanami chorobowymi. Wiąże się ona z poczuciem konieczności zabezpieczenia ciągłości pracy placówek lub ich natychmiastowych ewakuacji wskutek pojawiających się zagrożeń (takich jak rozszczelnienie instalacji gazowej w obiekcie, pożar, zagrożenie aktem terroru bombowego, rozszczelnienie cysterny z materiałami niebezpiecznymi w sąsiedztwie obiektu i inne).
Dlatego czynniki te stanowiły ważny punkt odniesienia podczas dostosowywania podstawy dydaktycznej naszych szkoleń z zakresu pierwszej pomocy do specyfiki pracy poszczególnych call center. Stąd uwzględniliśmy w niej m.in. procedury sprawnego użycia defibrylatora automatycznego AED. Na tym etapie działań duże znaczenie miało również rozpoznanie i włączenie do procesu dydaktycznego zasobów, jakie do udzielania pierwszej pomocy pracodawca zapewnia swoim pracownikom w poszczególnych lokalizacjach.
Przyjęta forma warsztatowa szkolenia to wypracowany wspólnie z partnerami, otwarty zbiór elementów praktycznych i wzmacniających przekaz edukacyjny ćwiczeń poświęconych ugruntowaniu znajomości zasad udzielania pierwszej pomocy i prawidłowego reagowania w sytuacjach kryzysowych. W ramach działań omówiono również – zdarzenia, jakie na przestrzeni ostatnich lat wystąpiły u pracodawcy (w tym w drodze do i z pracy).
Ćwiczenia praktyczne – szczególnie ważne dla przyjętej charakterystyki zagrożeń, w tym środowiska i okresu świadczonej pracy – poza aspektami pierwszej pomocy, na którą położono duży nacisk, były też skoncentrowane na zagadnieniach związanych z identyfikacją i gaszeniem pożarów (co szczególnie ważne, na szczegółowym omówieniu środków gaśniczych oraz ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem trenażera otwartego ognia).
Działania te polegały również na fizycznym zapoznaniu się z infrastrukturą przeciwpożarową użytkowanych obiektów biurowych, procedurami przeciwpożarowymi, procedurami ewakuacji i współdziałania z podmiotami zewnętrznymi w następstwie ww. zagrożeń.
Warsztaty opracowali i przeprowadzili instruktorzy medykFX: Krzysztof Jakucy i Jarosław Konowrocki (poza posiadanymi kompetencjami szkoleniowymi w zakresie pierwszej pomocy, ochrony przeciwpożarowej oraz BHP, mający również znaczące doświadczenie w pracy na stanowiskach operatorskich i dyspozytorskich, stanowiskach kierowania wykorzystujących infrastrukturę teleinformatyczną w procesach obiegu informacji). Dziękujemy za bardzo pozytywną informację zwrotną na temat zrealizowanego projektu, zebraną wśród uczestników szkolenia po jego zakończeniu.
Po zakończeniu działań edukacyjnych w każdym z trzech miast, nasi partnerzy otrzymali CERTYFIKATY „BEZPIECZNEGO PRACODAWCY”.
Serdecznie dziękujemy za możliwość współdziałania i współtworzenia polityki bezpieczeństwa w procesach skoncentrowanych na zagrożeniach w obszarze pracy odbiorców szkolenia! Dziękujemy za zaufanie i wysiłek, jakie wszystkie grupy włożyły w ten proces! Wspaniale nam się z Wami dialogowało i wspólnie czyniło otaczający nas świat bezpieczniejszym!


